Wednesday 25 April 2012

takut nak kawen???



Perempuan ni dominan ke? Aku tak rasa yang dominan tu bagus. Tak perlu terlampau dominan dan keras sangat...tapi...


Tapi, aku rasa..aku dah dapat jawapan kenapa kaum lelaki zaman "laman soSIAL" ni tak bersedia nak kawen awal @ suka kawen lambat ?


Nak kata kajian, bukan jugak la...Cuma,daripada apa yang aku baca..yang aku kumpul dan aku alami, rata-rata kaum lelaki ni takut kepada "KONGKONGAN".


"EH, u jangan nak kongkong i ok..."


"Please la u... i ni belum biasa lagi tau nak bla..bla...jd jgn kongkong i"


"I pun tak pernah nak kongkong u, so ...DON'T!"


"One fine day, u kongkong hidupp i...u tau la nasib u  "




Hmmm...Apalagi yang aku nak buktikan? Apa la yang ada pada "kongkongan" tu...hmm...


Si isteri pun satu, perlu ke nak kongkong sangat. Alahai...lantak la suami nak pergi mana pun..tak balik umah ke...makan ke tidak...pakai ikut suka ke tidak...keluar dengan orang tu ke orang ni ke...berlaman soSIAL dengan begitu ke begini ke...Lantak la...ignore je...Sebab, bila diorang buat mcm tu. ..Korang pun boleh buat benda yang sama la....Kan senang!


Boleh ke macam tu?


Tepuk dada tanya selera...so, selera aku malam ni lain macam sikit... "No one wants to be a bad person, but not everyone has the opportunity to be good." 



Hehe..PAHAM tak? 


"the great women behind great men". 'If you want your child to love Allah and Rasulullah s.a.w. You must be the first to love Allah and Rasulullah s.a.w. If you want your child to be close to Al-Qur'an you must first be close to Al-Qur'an yourself. 


Macam tu la maksud aku....Kalau kita percaya,kongkongan itu ada kebaikannya..maka ia akan jadi baik...Tapi, kalau kita fikir sebaliknya...maka tidak la jawapan yang harus aku bagi...Sebenarnya tak susah,kita yang selalu fikir akan jadi susah dan sulit. CONSIDERATE. bertolak ansur. give and take. forgive and forget. Haa..


"If you had these four traits of Rasulullah s.a.w Allah will raise you to the highest heaven though your knowledge may be very little. 


1.Al-Hilm  (gentleness) - lemah lembut

2.Tawadhuk (to have a humble heart) - merendah diri

3.Husnul khulk (best behaviors) - kalakuan yang baik

4.Generous - murah hati


Habis dah perkongsian untuk malam ni....aku sakit perut sebenarnya...masuk angin kot....tak boleh tidur la nampak gayanya...Ape ape pun...Semoga entry ni ada baiknya.....Barakallah..





If there are any mistakes, they are from myself. May Allah forgive me















No comments:

Post a Comment