Wednesday 4 April 2012

Be patient and be thankful - Shaykh Abdul Qadir al-Jilani





Bismillah...


How can you lay claim to faith when you have no patience? Have you not heard the saying of Prophet Muhammad s.a.w, "Patience is to faith as the head is to the body." If you do not have patience, then your faith is without a head and hence its body is worthless. If you know the One who sends the affliction, you would bear His affliction. If you know this world, you would not fall into disobedience by seeking it.

Bukan senang nak senang dan juga bukan susah nak susah. Bagaimana yang dikatakan sabar itu ada hadnya padahal kuasa bersabar itu sangat ajaib? Aku menolak apabila kenyataan "bersabar itu ada hadnya" kerana bagiku tuntutan bersabar itu sangat halus pengertiannya...

It's easy for anyone to say 'be strong'. But understand that people's definitions of strong may not necessarily be the same. . is it true? indeed.

Apabila kita mengucapkan terima kasih,tidak kira sama ada dalam waktu senang atau sukar,sayap iman kita akan menjadi lebih mantap dan kukuh. Jantung dan hati kita juga akan terbang ke pintu ALLAH. 

Pada pandangan ku, secara jujurnya bersabar dan berterimakasihlah sampai kapan pun. Kerana kita adalah hamba Allah yang tidak punya apa-apa kerana setiap apa yang kita miliki, ianya kepunyaan Allah yang maha esa. Allahuakbar.


If there are any mistakes, they are from myself. May Allah forgive me



No comments:

Post a Comment