Wednesday 25 April 2012

semangat yang telah hilang.





Mana pergi aku..
aku yang dulu..
yang dulu bila senyum..senyum nya bisa sampai hujung dunia..


Mana pergi aku..
aku yang dulu..
yang dulu bila tertawa...tawanya segenap dunia mendengar..


Mana pergi aku..
aku yang dulu..
kuat kukuh kebal tak terhingga..


Mana pergi aku..
aku yang dulu..
membiarkan saja angin berlalu menyusup akar pegaga..


Mana pergi aku..
aku yang dulu..
membuat segenap jiwa tabik mendabik dada..


Mana pergi aku..
aku yang dulu..
bila berbicara membuat yang celik menjadi buta


Mana pergi aku..
aku yang dulu..
bila menangis membuat yang gagah menjadi hina


Mana pergi aku..
aku yang dulu..
pantang dicabar tembok si raja ku rentas gah


Mana pergi aku..
aku yang dulu..
setitis air mata ku ganti dengan lautan darah merah


Mana pergi aku..
aku yang dulu..
cantik di mata hati berbisa tak bertepi


Mana pergi aku..
aku yang dulu..
berlalu berlari memanjat pagar berduri


Mana pergi aku..
aku yang dulu..
bercita cita tinggi biar sampai hujung jari pertiwi


Mana pergi aku...
aku yang dulu...
Mana pergi aku...
mana...


-nurulainalaui-







No comments:

Post a Comment