Wednesday 25 April 2012

KALAU






Kalau..
kalau berbicara mudah,cara silap mata?


Kalau..
kalau benar bagai dikata,gantikan saja dengan harta?


Kalau..
kalau diam membisu, lebih baik bertukar menjadi kayu


Kalau..
kalau embun ku tukar menjadi api..kau bisa memilihku?


Kalau..
kalau si cantik dambaan pilu, jangan hinggap dihatiku


Kalau..
kalau kita sejujur bercakap, apakah aku si taman indah mu?


Kalau..
kalau aku menjadi unggas, kau ku pilih menjadi maduku


Kalau..
kalau kau menjadi padang, apa aku setia menjadi belalang? YA.


Kalau..
kalau aku pekak membuta tuli, apa kau menjadi cepen hati?


Kalau..
kalau aku dihatimu, apa benar hatimu ada aku?


Kalau..
kalau aku bunga, apa kau sudi menjadi baja?


Kalau..
kalau aku buaya di lubuk dalam, apa bisa kau menjadi lumpur tajam?


Kalau..
kalau kau bisa dengar suara hatiku..
perit pedih sedih pilu
meraung alam tak berlagu
mencari damai dalam sendu
mengharap kasih membujur lalu
menumpang teguh pada bahumu
mananti kau datang memeluk tubuhku
membiarkan aku melepiaskan laju air mataku
sehingga basah panas bajumu
mengerti aku segenap jiwamu
membawa aku dalam alam mu
menjadikan aku ratu dihatimu
biar senyuman ku memenuhi ruang kamarmu
membuat hantu bisu merenungku
merenungku cemburu

Kalau..
kau memahami ku...
kalau..
kalau...kalau...



-nurulainalaui-


No comments:

Post a Comment