Monday 16 April 2012

silap ku di FB

Bismillah...


Hmmm...bila meningkat dewasa ni,macam-macam jeles yang aku kumpul...Mana tidaknya...Kalau bercinta, tak sah lah kalau tak jeles...tak habis habis cemburu sana sini. Tak dek isu lain....Nak-nak zaman skang ni....Paling habis gila pun pasal FB boleh jadi isu nak cemburu. Mana tak nya, dah kalau bf kita asik nye nak balas komen sana sini dengan awek lain


"hye u kat mana,eh jom hangout.dah lama tak jumpa u!" (awek mana pulak ni dlm hati kan kan)


" i kat bla..bla...bla...ok je beres..,"(bf aku boleh cakap bereS? masa ni dh naik hangin)


Tak cukup dengan tu..amboi....nak like gambar awek sana sini...Pesan kat kita bukan main lagi.."Yang,u jangan pakai sluar ketat2 mcm tu i tak suka..Baju tak nak yang lengan pendek ok! Tu,kalau nak pakai tudung, biar la yang mengikut syariat Islam.. (ok,sejuk hati dpt bf mcm ni)..Tapi,die?cakap tak serupa bikin!! Pergi like gambar awek sexy sana sini...Stalker blog awek sana sini..Ligat balas komen dengan awek pffffftttt....Aku yang malu campur geram!..


Kita pun apalagi,menggila la..tiap2 jam nak tengok fb die...dah tengok,sakit hati...Tapi,nak tengok lagi....pastu menggelupur sorang sorang...sakit hati sorang sorang...pastu mula la kita nak taip status bodoh bodoh macam ni....

" Kau ingat kau hensem sangat ke ha! muka mcm monyet!"

" Boleh tak jangan nak menggedik sangat?kalau ko nak sangat die amikla setan!"

" Aku benciiii kau! kau pergi mamp*s lah!"


Nah...tengok...bodoh nya kita..lepas dah ramai nak like komen komen kita, mula la cerita luar dalam semua terbongkar.....Hadoi...Yang malu kita lah...Memang la bila orang mula dah komen sana sini konon2 bekap kita,kita rasa mcm best je...Dan kita harap sangat sangat bf kita baca (biar padan muka dia). Padahal kita tak sedar yang benda benda macam tu buat kita nampak hodoh dan bodoh gila.


Dahla beriya nak show off relationship kat public..Pastu nak show off masalah luar dalam lagi....Bodohnyaa...Ish..Konon-konon "kau cinta sejati ku la" bila dah publish relationship tu...Konon-konon,tiada siapa yang bisa merampas kau dari aku lah...puihhh (maafkan saya ala zizan)...Paling tak boleh tahan,bila si awek nk post something kat wall bf die...ataupun si bf nak balas komen awek die..alahai..part ni boleh buat semua orang cirit birit bro....contoh..

"Hye baby..terima kasih sebab dah jadi tunang sy...buat sy bahagia...bla..bla..i love u baby muahh muahh, "


" Seluruh hidup i,cuma ada u je...semoga cepat sembuh tau syg...rindu"


"U know what, u lah gf i yang paling i syg..u terbaik syg..."


SEE? dah kurang sifat malu kita kat situ...hadoi...hadoi...tu belum lagi masuk fasa nak bergaduh lawan lawan komen..

"aku bengang gila" (kata si awek)


" habis kau ingat kau jela yang betul " (si balak membalas)


" atleast aku tak layan jant*n lain lah si*l..kau tu ha...miang!" (si awek mengamuk)

" kau ni mulut mcm gamp*ang kan?" (dah si balak hangin)

Aiyaaakkk.....aku rase nak gelak pun ada,nak tutup muka dengan baldi pun iye jugakk...kihkihkih....




HADOI...kalau boleh ulang masa, tak nak dah aku buat  benda bodoh macam tu...So now, aku dah buang sikit sikit perangai yang ala ala jebon tu...Alhamdulillah...rasa lebih tenang...Aku buat keputusan tak nak "teman istimewa" aku tu jadi friend kat fb...Tak nak die atau aku ada rasa sakit hati @ cemburu @ berkelahi hanya sebab benda bodoh ni. Selagi die belum jadi suami kita, tak payah la aku nak publish sana sini...Tak payah nak gaduh tiap hari hanya kerana aku jd stalker die kat fb pastu die pun sama then kita sama sama jadi bangang...Nak perli sana sini,nak gaduh sana sini...

Biarlah kepercayaa,kesetiaan dan kejujuran menjadi kayu ukur sesuatu perhubungan....Yakinlah bahawa, tulang rusukku tidak pernah silap...Andai dia buat ku, apa..bagaimana...dan bila sekalipun die tetap milik ku. Dan jika die bukan milikku, redha lah kita ..mungkin Allah sedang menguji kita sekali lagi...Tidak di dunia,mungkin di akhirat..InsyaAllah...



p/s : Do not be ever jelous of other people! and you will always be beautiful sayang....much love!




2 comments:

  1. Dik dik.. cmne kalau dah kahwin pun cm tu? HAHAHHA!! Tapi part gaduh berubah lak.. Gaduh kat umah.. hhahahahhahahha!!

    *senang citer, takyah ade fb* hihihi

    ReplyDelete
  2. betul tu kak.....baik xdk fb lah senang...hihi. kalau ada asik gaduh je...alahai.....

    ReplyDelete