Wednesday 4 April 2012

Love takes time - Shaykh Muhammad bin Yahya an-Ninowy





Bismillah...

The poet said “Life without love isn’t worth anything.” 

Berapa lama pun masa yang kita ambil untuk cinta ianya tidak pernah cukup. Bagaimana kita katakan perkenalan yang lama itu menjanjikan kebahagiaan dan keserasian. Padahal ianya sangat subjektif. Yang mampu kita lakukan ialah berusaha dan bersabar...

Wajarkah hanya kerana "tiada keserasian" itu kita meruntuhkan ikatan yang dibina. Tidak mudah mengekalkan keserasian... Kita perlukan kekuatan, kesabaran yang tinggi, bertolak ansur, saling memaafkan, belajar menjadi pendengar yang setia, tidak memendam rasa, berkongsi apa adanya, saling mempercayai, jujur dan sebagainya. 

FORGIVE AND FORGET. as simple as that.


Do not restrict love to certain things. Do not be fooled by judging love with certain things. The Quran wants you to be established on a path of love, a path that ensures not only its duration, but ensures its objectivity, because you are not seeking love because it's an objective, but because it’s a means to please Allah so you can attain Jannah. The pious spouse should be treasured because he/she will help you reach the pleasure of Allah.





If there are any mistakes, they are from myself. May Allah forgive me


No comments:

Post a Comment