Wednesday 4 April 2012

lOve - Shaykh Nazim Adil Haqqani



Bismillah...

Allah menciptakan kita dan mengasihi kita. That is why everyone loves love. Tiada siapa yang mengadu atau mahu cinta dan kasih sayangnya diambil daripadaNya,  but all want to be loved more.

Where are you seeking love?

Dimana kita mencari cinta? Adakah di pergunungan yang tinggi, di bulan yang cerah, di matahari yang panas, di laut yang dalam atau di parit yang kelam?

You love people, but they will die.You say that you love him or her, but do you love him or her unconditionally? When that beautiful, young, wealthy, clever, amiable socialite becomes an ugly, old, penniless, senile, grumpy outcast will you still love her? Is your love of the spirit or of the world?

Dear friends, Carilah cinta sebenar..cinta yang tidak boleh membawa kita kepada kesesatan. so love people if you love God, for you must know that He loves them. It is not always easy to love people, even good people.

Jangan pernah berkata "aku tidak layak dan belum pun dicintai" . Kita semua dijadikan berpasangan. Tulang rusuk kita tidak pernah tertukar. Yakinlah Allah telah mengatur jodoh kita dengan sebaik-baiknya. Tidak perlu mencari tetapi kita masih perlu berusaha. Jika bukan di dunia, InsyaAllah ketemu jua di akhirat kelak....Allahumma Ameen.


If there are any mistakes, they are from myself. May Allah forgive me


No comments:

Post a Comment