Tuesday 15 May 2012

dzulldeclassique













Satu perkataan je yang boleh aku katakan mengenai butik tu. MENGECEWAKAN. Customer service yang cikai dengan staff performance yang agak kurang ajar. Nama butik mcm gah,tempat artis-artis konon nya,tapi.....alahai...


Sudah la delay 2 minggu, jahit baju cincai boncai pluss tak mengikut apa yang customer minta pula tu. Bila kita bersuara, dia boleh nak tegak kan benang yang basah pula. Biadapp. Tak considerate langsung. Salah sendiri tapi kita pula yang di charge nya. 


Aku adik beradik memang bukan tukang jahit, tapi kami semua tahu prosedur berniaga ni. "customer is always right" . So, nak tak nak kena pegang la kata-kata tu. Dan kita as a customer pun kena tahu hak kita. 


4 KALI ulang alik pergi butik yang terletak dekat pekan kajang yang jem bagai nak gila tu. Apa hasilnya? 1st time pergi hantar baju...ok la..kita mintak kain belah 6, die kata butik die buat belah 7. huyyoo...awesome nya. Kain chiffon silk 5 meter die kata cukup dan die admit pulak kain tu mahal..Atlast....mcm sampah die buat kain tu..


Kali ke 2 pergi lagi butik tu sebab nak amik la baju yang konon2 nya dh siap mengikut tarikh, tapi kami sampai terlewat 2 hari pon tak siap-siap lagi.....apekes? kalau buatnya kita nak pakai malam tu ke,esok nye ke? acane? sape nak jawab...So, bila dah tak siap,tengok pulak kain die buat salah...haihh....ni yang angin ni...die cakap," emm...kite dah cuba buat belah 7, tapi tak cukup kain..sebab bidang kain tu kecik 45." Yang masalah nya sekarang, bidang kain kita 60. Agak-agak la nak bodohkan customer. Alahai...Dahtu tak reti-reti ke nak call kita ajak bincang ke ape..Ni tak,buat keputusan sendiri je...So, kami bg lagi masa suruh diorang siapkan baju.Next week kami DATANG lagi.


Kali ke 3 datang, lagi macam *&^$##@. Die bagi baju je....Katanya kain tak dek..."akak dah amik ke kain?"...Dah etika mana plak kau guna ni...Tak kan lah nak amik kain dulu...baju tinggal....sengal jugak la hai...Kami sabar lagi...lebih kurang 15 minit baru jumpa kain. "Nah kak dah siap".




Kali ke 4 datang....gunung berapi dah meletop bro...hadap jela...








nampak mcm dah siap kan?



tapi kita zoom in sikit bro...



senget benget...ke itu trademark BUTIK?


lagi zoom in bro....




ade ke patut jahit lace macam ni? macam sampah je kan? ini yang die cakap kat aku dah siap tapi tak kemas?? bagi aku yang ni memang TAK SIAP DAN TAK KEMAS LANGSUNG!!! damn!




Malas nak cerita panjang .... Sebenarnya banyak lagi cerita nya...tapi cukuplah...sekadar aku kata,butik dzulldeclassique ni FRUSTRATED and DISGUSTING. Ajak naik tribunal konon nya. Mcm die hebat sangat. .Boss dgn staff tak dek beza. SEDIH. Melayu berbisnes macam tu la...BRO, aku pun ada bisnes juga(walaupon bukan butik)...tapi xdek la kerek camtu...hmm...





6 comments:

  1. mcm hampeh..mmg frust gile..dah tak payah pegi butik gila tu lg..buang duit aku je..

    ReplyDelete
  2. Abis lah baju tu? Melayu ke tu? Kalau betul Melayu, memang akak rasa tak MUSTAHIL akan jadik macam tu.. tapi bukan semua la.. Bukan taknak tolong org Melayu berbisness tapi inilah padahnya kan... Akak lebih suka tailor CINA yang jahit baju.. KEMAS !

    ReplyDelete
  3. betul tu..aku setuju..org melayu mmg mcm tu..sbb tu ssh nak maju..lg baik bisnes ngn cina..choi la..

    ReplyDelete
  4. orang melayu kalau dah berjaya sikit, mula la mendongak sampai langit ke 7.

    ReplyDelete
  5. Hemmm........ sy pun pernah kena.... layanan baik diberi kepada artis, datin n puan seri je kot..... org mcm kita tak layak jahit kat butik dia.... menyampah... aku mampu bayar ko ...... kot. Klu tak mampu aku tak dtg kedai ko ...... 2 kali jahit mmg tak puas hati... pekerja dia buat sambil lewa je, layan kita pun sebelah mata n mmg tak siap on time....

    ReplyDelete
  6. @ lisa amin : betul tu dear..menyampah gila. rase nak *&^%$@ je staff die yang kuang ajar tuh kan! kita mmg mampu bayar, then die kena consider buat betul2...eeii sakit hati.

    ReplyDelete