Saturday 12 May 2012

Working for no god but Allah






Bismillah....

Jam dah pukul 5.05am..mata dah kuyu+tak boleh bukak tapi otak cargas tak nak tidur. Masih nak menaip lagi...adohaii...

Hari ni memang hari busy sedunia....Pagi-pagi aku dah buat hal...Ape tidaknya, aku sepatutunya boleh bangun lewat (almaklumlah bendera jepun tengah berkibar), tapi disebabkan mamai mcm jebon...Aku pergi solat Subuh. Dah masuk rakaat kedua baru ingat...Ya Allah...........Tak tau nak cakap macam mana.... Time cuti aku gi solat pulak... (mcam nak gelak pun ada tapi dalam masa yang sama berharap supaya Allah mengampunkan dosa aku sebab tak sengaja tadi..:( )

So, aku sambung tidur balik. Sedar-sedar dah pukul  9.30am. Kelam kabut nak masak sebab kakak aku kata nak makan nasi air (moi sup @ bubur ). Nak dijadikan cerita, aku pun rasa la sup aku..."eh,apasal sup aku tak sedap mcm selalu ni..." Aku tak paham...Tiba-tiba........"Ya Allah...tak bubuh sup bunjut" hahahahahaha...
Sup ayam pe kebenda nya kalau sup bunjut pun tak letak ha? Nurulain...nurulain...ape yang ada dalam kepala otak tak tau la hai...

Aku biarkan sup yang tak jadi tu, dengan nekadnya aku siap-siap nak gi KL. Aku nak mencari stok pakaian untuk meniaga...First time everytime la ni aku drive ke KL dengan keadaan jalan yang jem pluss aku tak mahir dan tak ingat sangat tempat tu...Disebabkan jiwa yang kental dan ada co pilot yang boleh tahan sengal nya, aku sampai jugak tempat dituju dengan bergaya dan awesome nya. TAHNIAH buat aku ya habibi NURULAIN. hihihi....

So, banyak perkara sengal yang berlaku hari ni. Penat gila sampai aku bantai makan nasi lemak 2 bungkus! Pastu tertidur umah kakak aku. Bangun-bangun pergi umah makcik aku,hantar baju yang die pesan. Tepat pukul 6.30pm,aku cau pergi meniaga. Kali ni drive sensorang lagi ke Bukit Jalil...Jalan jem gila gila dan gila. Almaklumlah perhimpunan UMNO ke 66 katanya...hihi. Layan jela..


Alhamdulillah wa shukrulillah...
berkat usaha yang gigih dan jiwa kental penat tak terkira, ada la sales malam ni...Perut masuk angin tapi lega sangat sebab Jubah/dress untuk orang chubby/comel cm doremon habis jual..Tinggal 1 je lagi....hihihihi...

Tapi, perhimpunan UMNO tetap menyedihkan...sebab,time2 maghrib pun anak muda yang berbaju merah seronok menunjukkan aksi juara dengan bermotor dan membuat bising...Sampah sarap tak payah cakap la....:(

Tak apalah, semoga semuanya selamat pulang ke destinasi masing-masing...Banyak nyeeee bus. hihi. Ganu kitter ade, klate ado, pahang ada, nogori ado...hee...layan jela..pink merah...pink merah...ahaks!


ok la...aku dah penat membebel ni...esok nak g KL lagi.Pastu gi Kajang. Busy kan? hihi...biasalah,cari rezeki untuk mak ayah...


May Allah forgive us.
May Allah answer our pleas. 
May Allah heal us.







No comments:

Post a Comment