Thursday 17 May 2012

Maher Zain - For The Rest Of My Life







Aku suka lagu ni dan official music video die. Touching. Tiba-tiba, rasa nak tulis entry pasal long distance relationship. Ada kena mengena ke dengan lagu ni? Tak pun actually..Tapi tak apalah.


Ramai orang tanya aku, long distance relationship ni best ke tak? susah ke tak? Aku sendiri tak tahu nak describe macam mana. Yang boleh aku cakap, long distance relationship ni ada best dan ada yang tak beSt nya.. tak best sebab banyak masalah yang selalu tak dapat diselesaikan face to face. So agak susah la kalau dapat pasangan yang kuat merajuk (like me) and suka off handphone bila ada problem (ya, i know ..its me again). Jadi senang cerita, kena kebal and cekal la..Jadi ayat yang senang nye, long distance relationship ni bukan bercinta sakan la tapi lebih kepada kenal mengenali, faham memahami, ... 


Walaupun dunia sekarang dah canggih, ada facebook,twitter,ym,skype,whatsapp,bbm ..bla..bla...Tapi, aku tetap memilih medium untuk mesej dan call sahaja. Sebab? Sebab, daripada pengalaman yang dulu dan yang baru..bila pasangan kita termasuk dalam friendlist laman sosial kita, macam-macam masalah timbul...cemburu, berprasangka buruk, sakit hati, curious ..bla..bla...So, aku memilih untuk unfriend pasangan aku dari mana-mana laman sosial aku. Easy right? Tak takut? InsyaAllah...aku percaya pada jodoh...Kalau die jujur,ikhlas dan menyanyangi kita, die tak akan selingkuh kan. (tiba-tiba ayat indon keluar apekes?) :p .


Jadi, ada orang tanya aku...apa yang best nya long distance relationship ni? (kenapa tanya aku eh?aku ada gaya in relationship dengan brad pitt ke?)..hehe..So, jawapan nya...Best sebab tak selalu jumpa la...So, bila 18 bulan sekali baru jumpa, omakkk aiii...die punya perasaan macam nak tercabut jantung mehhh....kihkih...Perasaan macam,bila korang terjaga tengah malam sebab dahaga gila,lepastu korang pergi dapur minum air sejuk....perhhh...macam mana? susah nak kata kan? haha...BEST GILO. Maksudnya kat sini, kita lebih menghargai la...



Hehe..... Tak sabar nya kan. kan. asik membilang hari je. 17,18,19,20,21 bla..bla..bla... Kau ada rasa macam aku? Tak hado kan..hee...


okay guys, selamat malam jumaat. :p







No comments:

Post a Comment