Monday 11 June 2012

Perhaps the price we pay for LOVE.




Bismillah...


Kadang-kadang, kita juga masih belum mampu untuk membayar harga sebuah kasih sayang, pengorbanan, cinta dan rindu. Namun kadangkala, duka itu datang tanpa kita menduga. Ibarat takdir hidup yang terpaksa kita jalani tanpa tahu apa akan terjadi nanti. 




Some people have the tendency to associate being alone with being single. Well, no! Dr. Wayne Dyer says: "The fact is that everybody is single. No matter how great the relationship you are in with somebody else, you are still single. You are still an individualized expression of God. You are going to be single, even if you are married with somebody continuously on your arm every minute of the day." 




Kata orang, jodoh pertemuan,ajal maut telah tertulis di Luh Mahfuz. Siapa,bagaimana dan bila hanya Allah sahaja yang tahu. 

Bukankah engkau telah mengetahui bahawasanya Allah mengetahui segala yang ada di langit dan di bumi? Sesungguhnya yang demikian itu ada tertulis di dalam Kitab (Lauh Mahfuz); sesungguhnya hal itu amatlah mudah bagi Allah. Al-Hajj 70 


Aku tidak mahu cinta dari sesiapa selain darimu. Kerana bukan harta dan paras rupa yang aku mahu. Cuma keikhlasan dan kejujuranmu untuk mendidik dan memperisterikanku. Apa ada pada kecantikan andai pada matamu aku tidak sempurna.Apa guna menjadi idaman banyak lelaki andai aku jua akan jadi milikmu.

Apa guna berbangga menjadi rebutan setiap orang sedangkan aku merasa terhina dan keji kerana diri mudah didekati dan didampingi sesuka hati.Juga menjadi penyebab kekecewaan banyak hati lantaran memberi harapan palsu sana sini..Apa guna aku berdiam diri. Tapi, aku jua tidak mampu berbuat apa apa lagi.

Memang aku belum cukup baik sejati. Silap ku dimana aku tidak pasti. Mungkin kerana mengharap seseorang yang lebih baik muncul merubah diri? Walaupun sebenarnya aku yang mesti berubah dulu sebelum mati...

Kau membuat aku berbelah bahagi..Mencari kekuatan diri hanya untuk sesuatu yang tidak pasti? Apa perlu menarik kau dalam masalah ku ini...Atau melepaskan kau pergi tak pernah kembali...


Oh people, seek real love, a love that cannot go astray. That love is the love of God and the love of his creatures for the sake of His love for them. 









No comments:

Post a Comment