Sunday 10 June 2012

Aku,seliper & blind date.




Bismillah

Orang yang tak suka pakai kasut, akulah tu. Paling-paling nak pakai pun time hal-hal yang penting aje. 
Contohnya time nak gi interview pastu time konvo. Habis je majlis, aku tak tau kasut aku tu kat mana..
Lepas tu mula la gelabit bila mak aku ajak gi kenduri, aku tak dek kasut! Dalam hati cakap, "tak boleh ke pakai seliper gi kenduri" . Kalau cakap depan mak aku mau kena maki. Yang paling penting, mak lagi bergaya pada anak, apa kes? :)

Satu family dah tegur,dah nasihat.Yang paling menyampah tengok aku pakai seliper, arwah abang aku.Sebab tu kalau nak keluar dengan arwah,aku kena carik balik kasut-kasut dalam kotak. Kalau tak sepanjang jalan die akan brainwash aku,sampai cair taik telinga.(Terimakasih abeja sebab selalu ingatkan ain)...Tapi, aku tetap pilih seliper. Senang gila weh, sauk je..xpayah nak ikat2 bagai, nak tutup-tutup kaki yang ada cagu bagai. Al maklumlah kaki aku cantik pulak ( kihkih).

Nak dijadikan cerita, aku ade satu Blind Date ni...(wakakaka). Masa tu memang aku tak dek stok kasut langsung..kihkih..Kata pun peminat seliper no 1 kat dunia ni kan.. So, aku tawakal jela...Halamak...dalam hati dah dapat rase, ni mesti first impression utk aku selekeh dan selenge..Walaupun dah tau, aku tetap tak ade pilihan lain..haha! Buat muka kebal dan selesa gila pergi jela Blind Date pun! (dalam hati harap2, die tak kuar pakai coat ke kasut ke bagai...kihkih)

So, nasib baik la die nampak cam casual je...Tapi, aku tau die asik pandang kaki dgn seliper aku. Haha..(ade aku kisah?) Aku buat bodoh bodoh alang je..Buat macam tak dek salah je. Padahal aku malu gila kot wei. Tapi nak buat macam mana kan...Dah tak ade kasut..hihi. So, aku harap itulah blind date yang pertama dan terakhir untuk aku sebab takkan aku nak keluar pakai seliper lagi esoknya kan...Tapi aku silap, esok nya pun aku ada date lagi...Kali ni lagi dasat sebab aku diminta untuk pakai baju kurung bersesuaian dengan tema. Mati! Mati! Cirit aku pikir nak buat mcm mana ni...

So,dengan confident nya aku pinjam baju kakak aku..hihi..Yeayy...Selamat dah untuk itu...Tengah syok2 pikir nak date kali kedua tiba-tiba.......Takkan SELIPER lagi kot? huwaaa.......
Nampak gaya nya aku terpaksa  buat-buat muat la sandle kakak aku tu...kihkih...Terimaksih la kakak ku sebab bagi pinjam sandle tu...Walaupun sandle ko banyak kali nak buat aku terpeleot. So, ingat selamat dahla blind date?

Kahakahkah...rupa-rupanya...dah berbulan lama nya citer blind date ni berkubur baru la aku tau yang die kata aku selekeh gila bab pakai seliper...Kahkahkah. Nak nangis aku bro, bila orang kata aku selekeh. Die kata first impression orang terhadap kita adalah penampilan kita. So, kena la jaga. Kan........aku dah kata....aku dah kate kann....Padan muka aku. Dah tau tapi buat buat tak tau....wakaka....

So, sejak kena sound dengan partner blind date, terus aku pergi danau kota carik kasut! perlu ke danau kota? (perlu laaa.....kasut banyak pesen kot kat sana..murah lak tu..sesuai la utk org yg baru nak belajau pakai kasut mcm aku ni). Kihkihkih...Aku pilih flat shoes kaler merah. Kasut pertama yg aku beli selepas kena sound...Bila aku rase lebih cantik (ahaks!) pakai kasut, aku pun tambah lagi kaler biru dengan purple.Setakat ni tu je yang mampu beli. Haha! Atleast ade kan! 

Sekarang, nak pergi mana-mana pun pakai kasut. Pagi petang siang malam pakai kasut. Sampai kasut yang biru dah bertukar kaler ape pun aku tak tau. Tapi stil nak pakai. Ha kau...Kan dah kena badi kasut! Padan muka aku. So,kepada sesiapa yang tak suka pakai kasut....Nasihat aku....Pakailah kasut walaupun pakai seliper tu lagi best. Kahkahkahakah...OK bye.


ni gambar First Blind Date...lawa ke tidak? kahkah...belum tengok seliper aku lagi tu

agak-agak nampak ke tidak seliper yg aku dah highlight tu?haha..tu la seliper nye..

Ha..tu dia...fav tak fav lah. brp bnyk gmbar aku pakai seliper tu...wakakaka

ni second date. Dah jadi izzah ombak rindu plak...mekasih kak ayu ehsan baju kurung & sandle. wakaka


sekarang dah pandai pakai kasut..hihi

pandai tak ..pandai tak...haha

baju ijau kasut biru? ade aku kesah? kahkah



p/s : yang pelik bin ajaib...kenapa lelaki pakai seliper masa blind date ok je? kenapa..
ini tidak adil tidak adil bagiku....(nyanyi ala yuna..hihi)









5 comments:

  1. Akak kan dulu masa nak dating dating, akak pakai selipar je... Tp yang ada wedges tu... Saja nak tgok lelaki tu macam mana.. Terima kita seadanya tak? hihi...Kau tak suka aku? Aku cari yg lain.. HAHA~~ Padahal dia tak tahu ahkak ni kemain suka bergaya.... hahahhaha

    ReplyDelete
  2. ain pun pk cmtu,tapi bila partner blind date ni hensem macam aaron aziz terus tak jadi nak cari lain...wakakaka...akak mmg bergayo! cayalah..

    ReplyDelete
  3. bju hijau kasut biru?matching la!! :) sbb saya suka color blocking kot.sbb tu rse cntik combination wrna tu.hoho

    ReplyDelete
  4. hehe....
    salam ifa..
    mekasih sbb suka color cmtu...sy pun suka...kikiki...tapi ade je yg complain ckp tak match..:p

    ReplyDelete
  5. Semua match.. Ain pakai baju biru seluar merah, kasut merah.. Pun akak suka!!! =)

    ReplyDelete