Monday 11 June 2012

Jangan ambil padang kami episod 10.



Kalau hari Isnin aku akan melekat depan TV sampai la cerita fav aku habis.Apalagi kalau bukan Jangan Ambil Padang Kami.


Malam ni betul-betul episod yang best dan touching. Sakit tekak aku tahan nangis. Kalau tak dek ma dengan abah, aku rase aku dah nangis teresak-esak.


Scene pertama yang aku rasa sedih bila Zain bagi nasihat kat Juju.. Nampak sifat seorang abang terhadap adik walaupun diorang cuma kawan-kawan je..Sedih nya..Teringat terus kat arwah abang aku...Al Fatihah abeja..:(


"Juju...aku nak kau ingat..yang kau tetap jadi adik aku dunia akhirat...aku nak kau jadi adik yang berjaya,yang jaga maruah yang bla..bla..bla..."


Hoi...perlu ke aku sedih malam ni? ? ?




Lagi satu touching bila kenit hilang ... Bila dah jumpa, baru diorang tau kenit sj hilangkan diri sebab tak nak balik...Die kena dera kan...Sedih...The way kak mai and arai concern pasal kenit tu buat tekak aku sakit lagi sebab terpaksa tahan nangis again. Reaksi muka diorang pun dah sedih..apa lagi tengok si kenit tu nangis...tak tahan! 


Yang lain mcm biasa,cuma rasanya arai dah mula suka kat akmar kot...:)
Tapi tak sangka suara Nik best jugak..




Apa-apa pun Rosyam Nor and Suhan Movie memang the best. Cerita dengan penata bunyi pun terbaik. Mcm ni baru lah boleh layan cerita melayu. :)




juju & zain

kak mai & kenit

akmar & arai



p/s : sape yg tak tgk cte ni agak rugi juga. :)





2 comments:

  1. the best cerita melayu yg penah aku tgk..mmg best n touching...tak rugi tgk smlm..kaloada cd aku nak beli sbb byk tertinggal episod..tang zain nasihat juju tu mmg mcm abeja..k.na pn teringat abeja bila die ckp cmtu...nangis kot aku..

    ReplyDelete
  2. true said... Mcm ni baru best.asik layan tipikal cerita melayu je bosang jugak. Watak Zain sgt "abang" kan? Minat aku kat Zain.

    ReplyDelete