Sunday 18 November 2012

Roti Bakar Sedap ulala....



Bismillah...
Aku nak buat minum ptg utk hari ni...Tapi tak tau nak masak apa...Pikir punya pikir...Aku pun decide nak buat roti bakar menggunkan apa je bahan yang ada kat umah ni...Hehe..Ku namakan Roti Bakar Sedap Ulala....Simple gilo...Now anyone can try....eh? mcm penah dengar.....hiks! Let's cekkitttdautt...


























Ni roti abg ipar beli utk buat rori john...aku mencopek 1 buku utk buat resepi aku...hihii..kalau guna roti biasa pon boleh uolsss....

Pizzatopping with Mozarella ... Jumpa dalam peti....rembat sikit...hihi



























Daging cincang yg abg ipar masak utk buat roti john..aku amek sikit...haha...uolss boleh tukar dengan benda lain jugak..mcm cendawan butang ke...ayam cincang ke....sosej ke....orait?




Sardin Ulalala..hehe..tumis dulu tau tau...jgn malas!!



Mayonisss as always...



























Butter..




Let's do it....




























Roti tadi aku potong jadi 3 keping...senang je kan...hehe...nanti bila nak bakar,senang....sekejap je dah garing....:)



























Ok...lepas potong, boleh letak mayonis dan butter ok...supaya roti korang nanti tak kering bila bakar....lembab lembab basah+garing...woww!! hihi



























Pastu letak daging cincang tadi ye...Aku letak sikit je...sape suka banyak, boleh letak banyak-banyak...btw,daging cincang ni yang dah masak tau..resepi die aku tak tau sgt...sbb bang ipar yg buat....kena tumis and buh rempah-rempah sikit...



























Lepas tu, boleh buh sardin yg kita dah masak td.....banyak mane tu, terpulang la pd korang...:)



























And last but not least, sila bubuh mozarella cheese banyak banyak utk topping nye ok...tapi,aku buh tak banyakk sgt pun....hehe...Dan siap siaga lah untuk membakar nya selama 15-20minit pada suhu...suhu.....TAK INGAT!! haha...agak-agak jela tau....bila tgk cis dah cair dan masak,roti dah garing...So, boleh la siap kuarkan dari oven wokehh...



Hasilnya....TADAA....

























Siapp dohh....hehe..fresh dari oven ni...roti die lembut gila pluss garing tau...dapppnye....


























Cik keju melimpah ruah.....lepas makan ni,sila minum clenx tea yer...hihi



























As always....hehe...food presentation katanye...hee..:)





























Keep on trying guys...Bye..





















No comments:

Post a Comment