Wednesday 21 November 2012

2 hari berkampung di Leisure Commerce Square


Bismillah...

Seperti yang sedia maklum, aku dihantar kursus GSTARCAD (software mcm autocad ) selama 2 hari di Leisure Commerce Square a.k.a Pusat Dagang Setia Jaya..Lokasi nya dekat dengan LDP Highway on Jalan PJS 8/9, Bandar Sunway. Mana-mana jalan boleh guna nak ke LCS ni...LDP boleh... FEDERAL HIGHWAY boleh...KESAS HIGHWAY pun boleh...




Jambatan Pulau Pinang

Hari pertama,aku kelam kabut sikit...as always la..

Aku hampir-hampir accident sebab jalan nak ke LCS ni belah kiri sebelum jambatan pulau pinang tu kan...Jadi, aku ingatkan boleh terus ke kiri je..Rupanya ada kon kon yg diletakkan sbg boundary lah untuk ke LCS atau nak naik terus jambatan pulau pinang tu...Kon tu pulak berantai...Jadi tak boleh simply cilok...Tapi nasib baik, ada kon yang dah terputus talinya..Masa tu la aku langgar kon...and nasib baik keta belakang slow...hmm...Tapi, Alhamdulillah..selamat juga aku sampai ke destinasi..


Tempat aku parking moto

Hari pertama, aku mintak tolong pakguard parking kan moto aku..Sebab tempat parking moto full...Tapi, hari kedua, aku kena cari parking sendiri sebab tak dek sape nak tolong aku dah...Dengan gagahnye aku rapat-rapatkan moto yang ada kat situ,supaya ada ruang untuk aku park...Kihkih...Tengok...EGO tersepit bawah dapur tu..hihi..Moto yang putih tu kena kunci dah tayar dia..Nasib aku tak kena.Tapi tulah,aku selalu amalkan baca ayat ni ..mak aku yang selalu pesan suruh baca...Katanya semoga dipermudahkan urusan...Jadi aku baca rabbi yassir wa la tu’assir ,rabbi tammim bil khayr ..* ada satu kejadianMISTERI yg berlaku kat tempat parking ni..nanti aku story ye..Baca sampai habes*
























Tempat Training 
So, aku sampai awal..tempat training pun tak bukak lagi...hehe...Lebih kurang 15 minit, sampai  la trainer aku..So,kitorang ada sesi suai kenal..Dan terus lah start belajar...Oh ya..aku sorang je yang training pada hari tu..tapi ada sorang staf trainer aku...


Leisure Commerce Square


























Rehat pukul 12.30-1.30..So,aku pusing-pusing la sekitar bangunan ni... Cantik juga LCS ni ...lebih kurang mcm Kelana Square..Tengah-tengah bangunan tu ada banyakkk kedai makan and surau untuk solat...Tapi,yang tak best nya..surau tu akan dibuka pada pukul 1...hmm...So, dah selesai solat...aku pun naik ke class lah..





















































Diantara task yang aku kena buat....:) ..Bukan main-main tau...tapi..memang kena buat mcm tu..heh heh heh...



Ni la trainer aku tu...kihkihkih....Liew namanya...tapi, aku panggilnya Sir je....Curi-curi ambik gambar die..hehe..


Staf trainer aku yang join sama...Yapp ke ape ntah namanya..hehe...Gambar ni dah salah focus..hehe....Senyum melebar tu sebab dah abes buat task...Tinggal nak tea break je.....Sedappp...kihkih...:)




























Makan 3 orang je,tapi bukan main banyak lagi die hantar makanan....menu yang aku suka sekali masa hari pertama...Kuey tiaw goreng dengan cucur udang kuah kacang...ngehngehngeh...




Ni snap dari tepi tingkap..hihi...Tingkat 7...Sebenarnya,time ni dah habis class..So, rileks2 dengan sir ..ulangkaji mana yang patut..dan....



TADAAAA......

Sama kaler dengan Yapp...motif? kahkah...Thankyou sir for the certificate...kau hado? (even new user pun, aku still dpt)..xpela..naik bukit kasi pelan-pelan kayuh...baru ngammm orang panggil hero.....hihi..

Habes sudah ceritera aku dan GSTARCAD...:)




*ni cerita aku kat tempat parking*


Kan aku ckp tadi, aku kena rapatkan moto2 yg ada sendiri kan...Susah payah jugak sebenarnya..Tapi, aku cekal je buat...Tapi dari jauh aku mmg perasan ada org tgh tgk aku...Takut jugak weh...Dahla tempat parking die sheramm..Tapi aku tawakal je....Masa nak naik lift, tiba-tiba ada sorang mamat ni join sekali..pakai semat semat mcm keje opis la...Dia tegur aku..
"Kuat gila awak alihkan moto2 tadi tu.."
(ek eleh..mamat ni ke yg tgk2 aku td..bukan nak tolong,die perli kita pulak)
tu ayat dalam hati je..hehe...sbnrnya aku senyum je..
"Nama sapa...kj sini ke?"
Kebetulan pintu lift dah terbuka...aku kuar je sambil senyum sbb tak jwb soalan dia...kahkah

Ingatkan habes sampai situ je...Rupa-rupanya..masa aku rehat tadi..jumpa lagi mamat tu..Kali ni lagi hampeh sebab dia dgn kwn2 dia....Boleh pulak die jerit kat aku...
"Namaaaa awakkk sape.........................nak no.talipon..."
Aku bapak malu gila sebab time tu ramai gila org termasuk ada sir aku...
(jebon jebon mamat ni)

Dah semua org tgk aku...aku pon jawabla....."Nama saya ACIK BEDAH"..dan terus berlalu..
Dengar hilaian ketawa yang entah apa maksudnya....lantak la kome...hihi..


Yang paling secreto de amore nak tau ape?hihihi...

sekeping nota layang...adohai...jaman canggih cenggini pon ada lagi nota layang...how sweett..kahkahkah...kau hado? nan hado kan...:p


Acik Bedah...bawa motor baik-baik erk....hahahahaha....


ok bye.













p/s : Pray For Gaza.Ya Allah selamatkan saudara kami yang berada di Palestin..Ameen..






















7 comments:

  1. sweet giler...rindu nk dpt nota layang cmtu..hahaha,...

    eh, tahniah2..pasni bleh la ajar kakak mu autocad..:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..kan....sweet gilo...jamang skoloh dulu slalu dpt kan.....hehe..skang payoh doh nok dpt.....ajar sikit2 bulih la...hikhik

      Delete
  2. auw~ suweetnye mamat tu.. hikhihikhikk.. babai acik bedah! ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...suwitt kan..... so romantika de amoure.....

      Delete
  3. HAHAHAHA....budak tu nk usha ko tu in...kalo xdek pakwe lama dah cair..hahahha...to kan yg mnjadi tnya aku autocad tu menatang apo in..hahahahahha

    ReplyDelete