Thursday 22 November 2012

Meja punya hal, pun nak gaduh!



Bismillah..

Seterik to the poin jelah.Aku nak gi makan tengahari kat Restoran yang namanya Gulai Panas,Bangi Seksyen 7. Aku jalan kaki sensorang je sebab opismet semua ada hal. So tak dek masalah. Yang jadi masalah sekarang ni, kedai yang aku nak gi makan ni semua meja penuh....Aku bercadang nak makan kat situ je sebab memang dah lapar sangat-sangat..Jadi, aku ada tengok meja kosong..ada 2 meja yang digabung..boleh duduk 4 org lah kiranya....So, dengan perasaan lapar membuak-buak lau pun jalan laju sebab lutut dah mengigil gilaaa nih ..terus tarik kerusi dan duduk...

Tiba-tiba...Datang sorang makhkluk Allah ni lingkungan makcik-makcik aku je...Dengan vouge nya sound aku..."NI TEMPAT SAYA PUNYA"...owh...(dia punya)....aku pun bangun la...sorry kak, sy ingtkan tak dek org...Dengan tak senyumnya dia terus duduk! Aku tanya lagi, meja sebelah ni ada orang tak? Dia buat muka macam tempoyak basi nak kena baling dalam tong sampah acik peah!! Pastu jawabbb ape ............."MEMANG LA TAK DEK ORANG DUDUK, TAPI TAKKAN LA AWAK NAK DUDUK KAT SITU PULAKKK?" Aku pun jawab..."KENAPA, TAK BOLEH KE SAYA DUDUK KAT SINI...MEJA SEMUA DAH PENUH.." Dengan muka bongkaknye dia jawab..."ENTAHLAH..MACAM.....(Buat muka macam tahi lembu yang cirit birit) MACAM...TAK PRIVACY!!!!"

HAKKKKKTUIIIIIIIII!!

Aku dah mula berpeluh-peluh tahan marah ni...Dia paham tak, aku ni tak masuk dalam meja makan dia pun wei...Tak luak pon. Dan aku tak curikkk lauk pauk dia pon...Ape jenis perasaan la manusia ni..Suami ade pon boleh lek je wat tak tau ...Adohai manusia.....Orang Palestin dengar pon boleh senyum tau...Apalah sangat kongsi meja....Kalau nak dibandingkan dengan diorang....Kena kongsi katil,tempat tinggal, kongsi makanan,pakaian,kasih sayang...........................................

Aku terus bangun dan berlalu....Rasa tiba-tiba kenyang nak makan kat situ...Terus tapau je....Sebelum aku pergi aku sempat berkata sesuatu kat Hamba Allah tu... "KAK, SY TAK MARAH PUN AKAK TAK BAGI SY DUDUK MEJA TU...TAPI, SAYA SEDIH SEBAB AKAK TAK PANDAI NAK CAKAP ELOK-ELOK DENGAN SAYA...LAIN KALI CAKAP LA ELOK-ELOK OK..ASSALAMUALAIKUMMM !!!!"

Dan aku ambil nasi ayam sambil berlalu...aku tau lirik mata dia dan suami dia mengiringi aku.....Aku tak peduli lah..Sikit pun aku tak takut...Walau sekoporat mana pun kau, jangan samapi jadi keparat sudah la ye makcik pakcik....Kalau nak privacy jangan makan kat kedai cikai-cikai ni..Gi makan tu haaa kat HOTEL 5 BINTANG sana....Nak makan dengan meja-meja sekali pon tak pe!!!


GAMBARAN  TEMPAT KEJADIAN



p/s : Teringat kata "teman" aku. PANDANGLAH SESEORANG DENGAN PENUH KASIH SAYANG BUKAN KEBENCIAN......semoga Allah melembutkan hati kita. Ameen.







7 comments:

  1. Eeeiiii.. poyonye makcik tuuu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpe kak..die mencebik kat ain...sabar je la hai...

      Delete
  2. Penampar ja...bangang tol .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ikut hati marah i ni...mmg nak bagi mkn kaki je u..tapi, i masih boleh sbr....

      Delete
  3. bajet bagus je mkcik tu...nk privacy mkn kt umah la..bodo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau xpe....tak kesian kn org lain...selfish gila...adoi...harap2 keturunan kita dek yg mcm tu...

      Delete
  4. ORG MACAM NI ELOK HANTAR POS DUK KAT PALESTIN JE..BIAR KENA TEMBAK ISRAEL..

    ReplyDelete