Tuesday 30 October 2012

Kala Allah mengujimu.....aduhai kerja ku...



Bismillah...

 
 
 
 
 
 
Lately, susah sangat aku nak tersenyum. Senyum juga tapi penuh kepalsuan. Berdosakah aku? Bebanan kerja yang semakin menggila,buat aku sedar yang bukan mudah mencari rezeki untuk meneruskan kehidupan.
 
Kadang-kadang aku rasa nak tumbuk-tumbuk je dinding office ni bila boss mula tak faham yang kerja yang kita buat ni bukan semudah yang disangka..Tambahan pula, deadline yang diberikan sangat lah huru hara.Kita dah cuba buat yang terbaik, tapi takdir bukan di tangan kita. Contohnya, kita dah buat satu kerja..tapi tiba-tiba laptop/pc kita hang or restart dgn sendiri sebelum sempat kita nak save...Masa tu lah kita selalu berharap yang boss akan mengerti dan fahami keadaan kita..
 
Therefore, as a worker of Allah, we have every reason to be happy when we rise in the morning and leave home for work and then to come home and continue working.  Kerja tak pernah habis..Celik je mata terus kerja..kerja..kerja..
 
Morality nya apa? Kita menganggap kerja sebagai ibadah kan lebih baik. Menulis, bercakap memang senang bukan? Nak buat secara berterusan dan telus (istiqamah) itu yang susah. *terpalit pada batang hidung aku sendiri*
 
 
 
 
 
 “Ya Allah tidak ada kemudahan selain apa yang Engkau jadikan mudah dan Engkau dapat menjadikan perkara sulit menjadi mudah jika Engkau kehendaki”
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 






1 comment: