Monday 1 October 2012

Goodies Bag


Bismillah...


Goodies bag untuk tetamu bagi majlis perkahwinan ni penting sangat ke? Orang skang dah mcm2 trend aku tengok....Dulu, simple bebenor je aku rasa....Telur sejibik letak dalam kotak tu kan...Kalau kenduri orang yang kaya sikit, die letak dalam bekas kaca tu...kikii...Ligat mak aku kumpul sampai tak leh nak tutup almari dlu...Hadoi....heettheeeee...



Tapi skang ni aku tengok mcm berbeza sikit....Orang kita suka bagi goodies bag pastu dalam tu adelah dekat 5 6 barang..mana apam polkadotnye,mana kerepek nye..sumi...jajan..choki-choki..tamtam dan seumpamanya....:) ...Tak kisah je, hak uolsss betoi tak..hihi...Tapi, aku pernah dapat muffins yang berkulat tau korang...:( ..bahaya kan...and membazir jugak tu....



Tapi, untuk aku...aku pilih goodies bag yang murah tahap cap mak hayam je....Hihi...Boleh tak? kosnye bawah soploh hinggit untuk 100 org...Kau hado? Hihi....Jimat gila rege goodies bag aku.....Itu je yang mampu mak hayam kasi....Asalkan ikhlas dari hati ye tidak? Lagipun apa yang aku paham KONSEP goodies bag ni akhirnya ke TONG SAMPAH jugak...hihi....Yang cantik tahap supergaban pun last skali simpan dalam setor aje....



So, untuk tak nak melakukan pembaziran yang terlampau...Aku decide, dalam paper bag aku tu nak buh senaskah Yaasiin je.hmm..boleh tak....Sekurang-kurangnya, tetamu yang dapat tu tak dek la buang barang yang aku bg tu betul tak..mesti diorang simpan kan..Letak dalam dashboard kereta pun xpe....:) .. Tak lah membazir sangat ye tidak...







gini ler lebih kurang rupenye....ok dop awok2.....











8 comments:

  1. ok je..yg pnting jgn nk buh merepek sgt la dlm goodies beg tu..hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi..buh yaasiin satu je...bajet xdop...kikiki..

      Delete
  2. hik3. skrg lg mcm2 kan.
    xpe. buat ikut budget kita.
    guna brown paper mcm kt ats tu lg ok.
    nak kawin dh ea? wiwit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hee...murah je brown paper tu fariza...bajet cukup utk yg itu je..kehkehkeh....kawin belum lagi...pikir awal2,buat awal2...dah siap terus kawen..hahaha....

      Delete
  3. oklah cmni, simple tapi menarik :) xpe murah pon, bukan org lain yg kuar duet, kite sendiri kan hikhikhik. Oh psl yassin tuh mmg bagus, at least bila org baca, ada jgk bahagian pahala utk kita kan. insyaALLAH :)

    ReplyDelete
  4. Ohoi.. ain mahu tunang kah??? eh dulu akak buat goodies beg ala ala ini lah bagi ke besday debot.. hehehhehe

    ReplyDelete