Wednesday 17 October 2012

Jangan Mengharap Pada Yang Tak Sudi




Jangan salahkan aku
Bukan aku yang meninggalkanmu
Kau yang pergi jauh ke hulu
Diam tak bertalu
Membuat aku kaku
Lebih dalam bisu

Jangan salahkan aku
Bukan aku menjauhimu
Kau yang memilih jalan buntu
Letih dalam lesu
Penat tak menentu
Meracau setiap waktu

Jangan salahkan aku
Bukan aku yang membencimu
Kau yang mengguris hatiku
Pantas aku diam selalu?
Menangis dalam sendu
Menyanyi tak berlagu

Jangan salahkan aku
Jangan salahkan takdir
Salahkan dirimu
Yang tak pernah menghargaiku dulu
Dan bila aku punya "seseorang" itu
Kau lantas mendekatiku
Melemparkan rasa dendam itu
Melempiaskan rasa cemburu itu
Melahirkan rasa rindu dulu

UNTUK APA?



Belajarlah untuk menerima dengan ikhlas...Aku sudah punya pengganti...Pergilah sejauhnya..Agar nama ku terus hilang....Hilang bersama kenangan....






-nurulain-
















No comments:

Post a Comment