Friday 21 September 2012

Ketiak aku BECAK lagi



Bismillah...

Pernah tak korang rasa mcm ni...Bila korang pergi suatu tempat sebab boss korang suruh pergi utk buat something...And then terjumpa pulak kawan korang keje kat tempat tu...Tapi, die punye berlagak masa tu, macam korang nak bagi tahi bobo je kat die....Punya poyo tahap SUPERgaban.....Hei, ko buat ape kat sini....Ko still mcm dulu lagi eh....aku busy gila ni..baru pas meeting...sekarang projek kat luar negara sana semua aku pegang.....Hui..penat jadi aku..ko tau tak yang aku ni skang bla..bla..ko bila nak sambung study?aku nak sambung study..biar ada market diri kita ni...keje sambil belajar...Baru lah CARA...Kalau ko mungkin dah tak sanggup kot...Jom apply keje kat KUDUD nak tak? (kudud tu nama samaran je ok) KUDUD? ape tu? (buat2 bodoh sebab mls nak layan)....Hah?KUDUD pon ko tak tau? la...xkan ko xtau...cakap kuat2 sambil pandang semua orang dlm ofis sendiri, bajet mcm die anak sedara Jululudun Husun......ok FAINGGGG... 

Korang pun berbulu la menahan rasa ye tidak.....Ketiak dari tak becak, terus becak tahap boleh buat catering kenduri umah tok ketua...Tu nasib die dah berhenti cerita, agak2 kalau die sambung, mau boleh buat kenduri 40 hari tanpa cas bayaran kat SYABAS sebab ketiak aku becak tahap menggila! Perhh...Belum masuk pakej dia dah beli kereta, aku tak kan nak "naik moto cabuk kau kejar aku tengok"...ayat mcm Faizal Husin dalam KL menjerit ....Haihh tensen plok aku...

 What the big deal men? Suka sangat kan nak merendahkan kemampuan orang lain. Apa ingat dengan keje dah bagus, then kau dah cukup bagus ke? alahai....aku rasa nak tuding jari tepatttt je kat biji mata die, biar die nampak kebecakkan ketiak aku dek menahan geli hati cerita paramparam die tu...kihkih...

Not having a car it's not the end of world la geng....betol ke ayat BI aku ni? Taram je...asalkan aku paham...kihkih..... Do i care about the impact of not having a car? That means, aku memang dah tak kisah dengan apa yang aku ada....Aku lebih suka bersyukur je, and fokus dengan apa yang aku buat sekarang.....CLEAR? InsyaAllah kalau ada rezeki lebih, barulah fikir untuk melangkah dengan lebih besarrrrrrr punya...kau hado?



i LOVE to be myself at my own space...so? excuse me....kikikiki
















2 comments:

  1. sape bdk poyo tu?alahai...berlagaknya...bagi taik luna lg best..hehe..

    ReplyDelete
  2. Alahi berlagaknya... kejap je tu ain.. Semua tu pinjaman dari Tuhan pun nak berlagak habis! puiiii

    ReplyDelete