Thursday 19 July 2012

May Allah Forgive Us



Bismillah...


Cuaca pagi ni seperti memerliku...Usai solat subuh,aku ingat nak sambung tidur...Tapi, tak tau kenapa wajah "dia" yang muncul dengan segala "HARTA" nya seolah-olah mengejek aku. Astaghfirullahalazim....Ya Allah...


Betul kata orang,HARTA membuat manusia jadi BUTA. Membuat adik benci kakak,membuat abang buang adik...membuat anak tinggalkan ayah...membuat menantu buang mak mertua,membuat pendusta menjadi raja....


Walaupun orang tak faham perasaan aku sekarang ni .. Kita tengah susah hati..tapi, as usual lah susah nye nak dapat sokongan unless kita sendiri yang mintak...Entah. Mungkin la cerita aku ni tak menarik, buat org serabut, malas nak dengar ...Sebab, banyak lagi benda lain boleh buat kan....Keluar dengan kawan-kawan pun okay ape....lepak-lepak...makan-makan....tengok tv...tengok wayang....tengok konsert....tengok awek...tengok boipren....tengok orang nyanyi....tengok org rempit....(ape yg aku mengarut ni?) Tapi..tak pelah....Aku tak marah pun...cuma aku kecik hati je...tu pun dah maafkan...(tengah belajar memaafkan semua orang).


Ingat lagi pesan sis E, "Remember the good, Forget the bad" .Terima kasih kakak,sebab always standing by me...even i know,kakak tak kenal i pun....even u are so busy,but we still boleh YM semalam....and apa yang kakak ckp memang melekat dalam hati i pagi ni....Cukup dengan 1 nasihat ni buat i jadi kuat pagi ni....."Allah itu maha adil awak....Kalau awak rasa awak dikhianati dan bersedih sekarang ni, berdoalah sebanyak-banyak nya...Kerana doa orang yang bersedih dan teraniaya sangat hijab dan Allah tidak menolak doa tersebut....Dan jangan sesekali putus asa, dan sentiasalah berada disamping mak ayah memberi sokongan supaya mereka lebih kuat" hmm..thankyou kakak....cukupla dengan kata-kata..hati aku yang keras boleh jadi lembut.....Moga-moga aku kuat.




Kepada semua, jaga diri... jaga peribadi...yang penting jaga HATI. Selamat bekerja semua....Ramadhan Mubarrak.I'm going to pharmacy..semoga aku selamat sampai,selamat bekerja dan Alhamdulillah dah masuk hari ke 3. :)




May Allah forgive us.
May Allah answer our pleas. May Allah heal us.




i am nothing


i may even be a hypocrite person because i am weak. so that i know who always be by my side. who always standing by me and always supportive all the way and time. thankyou. 


as ever, nurulain.













No comments:

Post a Comment