Thursday 20 December 2012

Sudah Cukup Cukup Sudah...



Bismillah...

Orang yang kita TAK tunggu, sibik-sibuk nak call nak mesej bagai nak gila...Yang ditunggu entah hilang kemana tak tau...

Tak paham betul aku dengan sejenis "manusia" yang tak reti bahasa melayu ni..nak kena aku cakap arobb ke ape...tumpuk-tumpuk tahi huntaa...kikiki.... Aku dah cakap banyak kali sampai naik bosan dah aku cakap tapi still tak paham bahasa...Nak kena cakap guna kaki ke baru paham? aiseyhhhmenn..

Cukup-cukuplah "mengimbau kenangan" tahi kucing tu bro. Lagikan pantai pun boleh berubah, inikan kita manusia! Yang dah diciptakan Allah dengan akal dan fikiran.. Jadi, pada setiap perubahan itu kan ada maksud tersirat di mana, Allah telah membuka @ memberi jalan lain kepada kita...Mungkin jalan yang lebih baik....Hidayah tu tak datang sendiri, kalau kita tak cuba berusaha nak cari ! Jadi, cuba tenangkan hati yang menggelupur tu, lapangkan dada jap, In Shaa Allah... TENANG!


So, stop being a part- time judge! Habib Umar said to the person asking him for his legal opinion on the matter: "Only Allah can judge His creatures."

Jangan menghukum manusia di atas kesilapan lalunya kerana manusia ni bersifat tidak sempurna. Juga jangan menilai seseorang pada permulaannya kerana yang dinilai Allah itu pada pengakhirannya..semoga Husnul Khatimah!

Cukuplah, yang berlalu biarkan berlalu...Tidak perlu mengungkit atau membangkit atau apa sahaja provokasi bodoh dan bangang itu. Aku dah punya pendirian sekarang...Yang aku rasa lebih tenang daripada sebelum ni..Kehidupan yang lebih baik daripada sebelum ni... (Semoga Allah menetapkan perjalanan yang lebih baik buat aku dan kita semua) .

Teruskan kehidupan masing-masing dan pilih jalan masing-masing ye..Cukuplah mengganggu aku tiap-tiap malam brooooooooooooooooooooo. Gua pening la tahap tahi bobo. Gua harap lu baca blog gua bro!





p/s :  Yang ada bini tak ada bini pon samaaaa jugakkk...dah ada binikkk sibuk tanya aku nak kawen bila...SUKA HATI AKU LA nak kawen bila ponnnnn.......denggggg!












1 comment: