Friday 7 December 2012

aku TANYA kau JAWAB



Bismillah...



Today we realized that we should not only be grateful for the things we have but also for the things we do not have.




Kadang-kadang, bila kita bertanya sesuatu pada seseorang, tak kiralah siapa...Kawan, kakak, abang, makcik, boss, bf, gf, tunang, suami, isteri, mak mertua, pak mertua,pak menakan dan sebagainya..Sudah pasti hanya satu konsep yang kita faham.....setiap PERTANYAAN ada JAWAPAN... Betul?

Kalau dah soalan dijawab dengan soalan, agak-agak bila nak habes ye? Atau pun..soalan dijawab dengan errmmmm...erkkk....smiley yang ada lidah jelir tu..ataupun smiley yang kenyit mata tu...Tak pun, kita puas dok tanya..depa duk sibuk main talipon...pastu tak fokus,pastu sibuk nak tanya lagi...Ada lagi jebon, kau sibuk cerita pumpam2, dia potong citer kau.Dia tunjuk keta ferari yang lalu tepi keta cabuk dia ..Kau ada rasa mcm nak bagi makan kaki saiz 8 tak?

Nak-nak lagi kalau kita tanya sesuatu yang kita tak dapat nak fikir sorang-sorang,atau serius nye soalan.....Means that kita perlukan seseorang untuk kita kongsi sama-sama...Dan dalam masa yang sama dia boleh bagi jawapan..ye dok?

Tak kiralah kau siapa, aku siapa...Jangan menilai seseorang dengan pandangan sinis boleh tak...Kalau bagi kau soalan yang aku tanya tu mcm kicap ABC pun..Kau jawab jelah...Mungkin bagi aku, tahap Albert Einstein yang mampu jawab!

Sekurang-kurangnya aku sempat berfikir nak minta pandangan dan pendapat orang lain...Sebab tu la ada nya konsep "BERTANYA"...Tapi, kalau konsep bertanya tu dah jadi konsep AKU TANYA KAU DIAM...AKU TANYA KAU NAK MAKI AKU BALIK...AKU TANYA KAU BUAT TAK TAU.....tak payah la....

Daripada tak sakit hati, daripada rasa teruja, daripada rasa kau ni penyelamat aku...Terus aku berubah 368 darjah celcius persepsi aku.Kan........Once dan jadi mcm tu....Payah la...Belanja makan kat ayam penyet pon belum tentu OK!

hUUU.................Tarik nafas panjang2........................................




O Allah, protect us from our ego. Grant us sincerity in our actions. Make our intentions be for Your sake only. Make us seek You in all our actions and make it easy for us to perform righteous actions.




















No comments:

Post a Comment