Tuesday 25 December 2012

Pinjamkan aku bahumu ....



Bismillah....

Ikhlas dan Redha ! Mungkin perkataan ini sahaja yang mampu aku ungkapkan ketika ini.... Aku seperti dibuai mimpi lagi....Bangunlahhh Nurulain!!! Ini kenyataan...

Entah kenapa, di saat aku butuh sokongan, pandangan, dokongan, dan segala mcm perhatian....Di saat itu juga aku terasa bagai dipinggirkan...Terasa dunia mencampak kan aku entah ke mana...

Apakah dosa aku terlalu banyak dulu, sehingga saat ini aku masih lagi di uji....Astaghfirullahal'azim...Siapa aku untuk mempertikaikan semua ini.....Rasulullah s.a.w. juga bersabda: "Sesungguhnya, jika Allah s.w.t. mencintai sesuatu kaum, maka mereka akan diuji. Andainya mereka redha dengan ujian tersebut, maka baginya keredhaan Allah..

Walaupun dulu aku lah yang hulurkan bantuan, perhatian, sokongan dan dokongan...Ianya tetap menjadi debu debu yang berterbangan di pinggir jalan... Bukan mengharap balasan atau harapan, cukuplah sekadar perhatian di kala aku terjatuh rebah di himpit, di asak dan dilanda masalah....

Sedih, perih, kecewa...Bercampur baur perasaan aku ketika ini....Seringkali niat murni disalah erti....Kata-kata yang dilemparkan mengguris hati, pandangan mata yang membenci, nada suara yang sinis membuli, ...Hanya linangan air mata ku sapu setiap hari...

Doa ku ya Allah, agar kau perlihatkanlah orang-orang yang benar-benar menerima aku apa adanya...Yang mengasihi aku sepertimana aku mengasihinya...Yang menghargai dan memahami ku sepertimana juga aku menghargai dan memahami nya....

Permudahkanlah segala urusanku Ya Allah... Lapangkanlah dadaku.... Juga lapangkanlah dadanya....Bukan cuma untuk hari ini tetapi untuk selama-lamanya....In shaa Allah....Bi-iznillah....Ameen Allahumma Amenn...










No comments:

Post a Comment