Wednesday 6 March 2013

Anak Bongsu.


Bismillah...


|entry mencilok dari pakcik google|



Anak bongsu memiliki sifat menyenangkan dan manja disebabkan oleh mempunyai kakak-kakak dan abang-abang di atasnya jadi dia merasa bergantung kepada kakak atau orang tuanya (pada umumnya tapi tidak semestinya. ade juga yang independent).Sensitif, cepat menangis dan kuat merajuk antara salah satu sifat anak bongsu yang tak dapat dielak .(WAHHHH..Sentapp mak hayam! aku lerrr tu...zzzzz~)

Selalunya anak bongsu dikatakan kurang sesuai untuk jadi seorang pemimpin kerana kurang tegas (tidak semua kot, aku tegas ape...wakakaka).Cepat marah dan kepala angin, tetapi cepat cool...(hahahaha)

Positif nya jadi anak bongsu ini umumnya berbadan paling sihat (perli aku tahap kuang ajar namanya nih...wakakaka), jarang mengalami sakit apatah lagi penyakit yang berat-berat (kronik), dan biasanya paling awet muda (baby face la gitu.hahaha.tu betol betol betol..haha). Sifat negatif anak bongsu adalah sangat boros! (dulu yerrr,skang jimat sikitttt.tettttt)


Biasa mereka memiliki pembawaan yang menyenangkan seperti pandai bergaul, popular (bab ni aku tak yakin. kau igt aku retiss nak fofulerrr sgt..pffft..) tetapi mudah membuat orang jatuh hati (orang berasa senang dan suka berdampingan dengannya).

Mereka juga tergolong amat mudah dipuaskan dan saat terlibat dalam hubungan percintaan mereka biasanya sangat terpaku dengan hubungan tersebut. Perhatian yang kecil saja sudah cukup membuat anak bungsu “bertekuk lutut” (haaa..tengok perhatian nak sikit je.tak nak lebih ponn...tapi yg sikit pon susah nak dapat..kikiki).

Tetapi di balik sifatnya yang menyenangkan, jangan sekali-sekali anda mencuba untuk mendominasi anak bungsu. Kerana mereka memiliki kecenderungan kuat untuk menentang atau paling tidak mempertanyakan authority. Mereka lebih suka dianggap seiring dengan pasangannya daripada dipandang sebagai menurut kepada pasangannya. Hal positif lain dari anak bungsu adalah berani ambil risiko, bertolak ansur, peramah serta kreatif. Mereka juga memiliki selera humor dan sifat kelakar yang paling baik.(kelakar lerr sangattttttttt.zzz~)





Jodoh :


Dalam hal jodoh, anak bongsu boleh serasi dengan semuanya, namun paling ideal dengan anak sulung atau yang berfikiran dewasa untuk motivate dorang. Ini kerana anak bongsu orangya tidak terlalu memilih asalkan boleh mendapatkan jodohnya itu seorang yang baik. :)














2 comments:

  1. bila nak ajak makan nasi minyak ni ain..hehe

    ReplyDelete
  2. abg andi pon anak bongsu. manjee kemainn.. meyampah tgok! hahahhahaa

    ReplyDelete